ulbewerkweek.reismee.nl

Terschelling dag 1

Het was 09:15 en we staan in Harlingen. We hoorden getoeter, we zagen vuurpijlen en we voelden al teleurstelling bij de leerlingen. De vissersboten blokkeerden de haven waardoor we geen kant op je konden, we moesten besluiten om weer terug naar huis te gaan.. De leerlingen hielden thuis de webcam van de haven goed in de gaten en zagen net als ons om 12:00 uur langzaam alle boten uit de haven varen. Bellen bellen bellen en ja hoor de boot van 19:45 is een feit! Om 19:00 stonden de leerlingen al enthousiast bij de boot. De boys uit Ouwe Syl trapten rustig een balletje en Jorrit kwam samen met broer Lars in de gele buggy het terrein oprijden. Iedereen heeft er zin in. Na een schommelig maar vlot ritje over de Waddenzee zijn we aangekomen op Terschelling. Het zonnetje schijnt en er staat een kar vol mountainbikes als huurfietsen op ons te wachten. De fietsen werden even getest, het hostel was snel gevonden en Eelco had de eerste schaafwond al te pakken. Het hostel ziet er keurig uit, nette kamers en mooi uitzicht op de Brandaris. Voor het slapen gaan hebben we nog een avondwandeling langs de bunkerroute in het bos gedaan. Hidde en Jorn konden hier van alles over vertellen en hebben ons meegenomen langs allerlei bunkers, loopgraven en uitzichtpunten. De energie er even uit en nu lekker op bed.

Oant moarn!

Anton

Wat een mooi en spectaculaire start van de Terschelling week! Op naar mooie verhalen, op naar een nieuw hoofdstuk

Danielle

Super.dat jullie er nu toch zijn.veel plezier