ulbewerkweek.reismee.nl

Dag 2 op Terschelling

Na een, voor sommige onder ons, onrustige nacht stond om 08.15 uur een heerlijk ontbijtbuffet voor ons klaar. Iedereen heeft genoten van een heerlijk ontbijtje en we zorgden ervoor dat de energietank weer aangevuld was voor een nieuwe actieve dag.

Om 09.30 verzamelden we met zijn allen om richting de fietsverhuur te fietsen en onze gewone fietsen om te ruilen voor mountainbikes. Onder begeleiding van instructeurs hebben we een moutainbike route afgelegd over het eiland. Hoelang de originele route was zullen we nooit weten maar met een paar keer verkeerd fietsen zaten een aantal groepen op ongeveer 15 kilometer. Helaas bleef niet alles heel tijdens het mountainbiken, zo is er 1 teen gesneuveld en is er een fiets gesneuveld. Dit laatste resulteerde in een duwtocht van meneer Houtsma terug naar West. (en daar kwam die nogal verhit van terug...)

Na het mountainbiken zijn we terug gegaan naar het hostel om even te eten en om te kleden om vervolgens onze weg weer te vervolgen naar het strand. Op het strand lagen de kajaks al op ons te wachten. Door de stevige wind was er een mooie stroming met mooie golven. Deze stroming en golven mochten we trotseren tijdens het brandingkajakken. Vooral konden hier een aantal docenten geen genoeg van krijgen en deden met beide groepen mee. In de duinen was er voor de rest van de groep ruimte voor een spelletje discgolf.

Na deze mooie avonturen op het strand pakten we de mountainbike weer terug naar west om de mountainbikes weer terug te ruilen naar de gewone fietsen. Hier is de groep opgesplitst in een groep die even langs de supermarkt wilden, voor de nodige lekkernijen, en een groep die terug ging naar het hostel. In het hostel hebben we 's avonds genoten van een heerlijk bord pasta om vervolgens een avond te hebben waarin de leerlingen zelf mochten weten wat ze gingen doen. Een aantal zijn met Hekkema en Gerard naar de bunkers geweest, een aantal hebben een potje volleybal gespeeld met leerlingen van een andere groep, een aantal speelden spelletjes en nog een aantal chillden even op hun kamer.

Al met al een relaxte avond na een actieve dag. Op naar dag 3!