ulbewerkweek.reismee.nl

Dag 3 op Terschelling.

De nacht verliep een stuk rustiger dan de eerste, maar alsnog was koffie flink welkom in de ochtend. We konden weer genieten van een uitstekend ontbijtbuffet waarna we gelijk de lunchpakketjes konden klaarmaken voor tussen de middag.

Voor de eerste activiteiten vertrokken wij rond kwart voor 10 richting het meertje van Hee waar 3 verschillende activiteiten voor ons klaarstonden; kajakken, suppen en boogschieten. Omdat het weer ons zeer gunstig gezind was deze week, was het heerlijk om op het water te zitten maar ook om even lekker te zwemmen of gewoon even in het zonnetje te zitten. Uiteraard was het voor de leerlingen een sport om alle docenten van de kano/sup af te krijgen en dat is bij bijna iedereen ook gelukt! Iedereen heeft zich uitstekend vermaakt maar na een tijdje hadden we het ook allemaal wel weer gezien. Een klein clubje is nog even de heuvel opgeklommen om ‘het boompje van Terschelling’ te bewonderen en van het mooie uitzicht te genieten, terwijl de rest weer terug ging naar het hostel.

In de middag stonden er allerlei sportieve activiteiten op het sportveld voor ons klaar. Er was een opblaasbaar voetbalveld klaargezet, ze konden volleyballen, archerytag (combinatie van boogschieten en trefbal), boogschieten en zak slaan (op een groot opblaasbaar kussen met een balk ertussen waarop ze hun balans moesten zien te houden). Hier hebben wij ons wel 3 uur flink vermaakt waarbij toch iedereen kon doen wat hij/zij leuk vond. Zelfs de nabijgelegen duinbrand kon onze pret niet deren!

’s Avonds had meneer Hekkema een fantastisch leuke pubquiz gemaakt met 5 verschillende categorieën: de Waddeneilanden, Terschelling, (water)sport, de docenten en de leerlingen. Iedereen was super fanatiek en deed goed mee. Het winnende team wist 19 punten te behalen en won daarmee een doos celebrations. Daarna ging iedereen uiteen om nog even te chillen of om alvast wat op te ruimen en tassen in te pakken.